skönt att höra!

Att man inte är ensam om att känna som jag gör..som sagt då är man "en lat 80-talist" ...mm visst. Min pappa (51 år) har vart på arbetsförmedligen en gång i sitt liv. Jag har varit där minst 4 ggr och skrivit in mig redan nu. Det säger väll kanske lite om situationen. Han undrar varför vi inte har nån enrgi eller glöd typ. Men kakse är de lite så att vår generation faktiskt har tappat framtidstron. Och är det så jävla konstigt då, när ingen jag känner i min ålder (20-30 åringar) nånsin haft ett fast jobb?! Konstigt att man tappar framtidstron då...dessutom, 70 procent av alla lediga jobb är så kallade "dolda" jobb. Sådanna man får genom kontakter. Och vad gör man då när man inte har några kontakter? Det är oftast superkört, eller i bästa fall kan man få en parktikplats där man får slava för 180 kr om dagen.

Ja, nog om det.
Imorgon ska vi besöka badhuset är de tänkt. Vi har inte vart där hela familjen nån gång än. Får väll se om jag har nån bikini som jag kan klämma in mig i utan att visa halva härligheterna...spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0