jobbcoach

Igår var jag på jobbcoachmöte. Jag kan ha haft världens sämsta inställning när jag gick dit av förklarliga skäl. Men eftersom jag spelar jävligt bra var de inget han märkte. När jag sa att jag ville ha ett jobb som inte var alltför mycket skiftande arbetstider (önsketanke såklart jag vet) med tanke på familjen, så tyckte han princip att jag var en idiot. Jaha, tänkte jag då. Då  är de väll bara att spela de spelet istället då.. Så han fick mig att framstå som en idiot för att jag tänkte på barnen i första hand (för att jag vill kunna umgås och träffa dom så mycket så möjligt) när jag tänker efter vad jag vill jobba med. Då var det fel. Jag ska ju bara tänka på vad jag vill och min karriär.

Man kan ju undra vart samhället är på väg när alla ska gå och va stora egoister. Jag har inte skaffat barn för att inte hinna träffa dom. Jag tycker inte att jobb är de viktigaste. Jag tycker att de viktigaste är familjen. Varför har de blivit så fel att tycka så ? NÄR blev det såhär? Kan inte alla bara få göra som dom känner? Dom som vill "göra kärriär" först gör det, och sen kan dom låta oss andra va. Varför får man inte börja i andra änden ist? Varför måste jag förklara mig varje endaste jävla gång nån med lite hån i tonen säger typ nått i stil med "ni blev lite chockade va, när du vart gravid igen?!". Varför kan inte de få va ett val som vi gjort´av egen vilja? NÄ, vi trodde ALDRIG att man kunde bli gravid om man inte äter p-piller!

nån mer som k'ännt likadant`?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Usch vad jobbigt. Jag har svårt att sätta mig in i just din situaion men jag förstår din frustration. Men stå på dig och gör vad som känns bäst, det kommer löna sig i slutändan!

2011-03-10 @ 14:21:14
URL: http://mmmatilda.blogspot.com
Postat av: amanda

känner EXAKT lika dant! jag får typ onda ögat eller folks himlande blickar när jag säger att typ skiter totalt i att göra karriär eller inte. jag vill vara TRYGG och ha en stadig inkomst och ett stadigt jobb, men det räcker. jag VILL inte jobba 24/7, jag trivs inte med det och jag tror inte vi människor är gjorda för att göra det heller. men då är man en av alla dessa "lata 80-talister" som tror att vi kan "lata oss genom livet" och att allt "ska serveras". my ASS! jag kan jobba för mig själv om folk låter mig jobba med det jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill. så det så! stå på dig sara!

2011-03-10 @ 14:49:14
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: amanda

jag känner precis lika dant! jag gick också på sånt där jobbcoach möte när jag var gravid med Neliah, men efter första gången så vägrade jag gå dit någon mer gång!

2011-03-10 @ 16:42:56
URL: http://amandaida.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sara!

Man ska inte jobba ihjäl sig! Livet går inte ut på att tjäna ihop mest pengar till dyra grejer och resor. Det går ut på att trivas i sin situation. Nu råkar jag vara en sådan där 23-åring som fått ett riktigt fast jobb via en jobbannons(det går!), men jag är fast övertygad om att den dagen jag får egna barn, ska inte båda föräldrarna jobba heltid och dygnet runt. Pengar så att man går runt räcker tillräckligt!

2011-03-11 @ 08:25:33
URL: http://osteromberget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0