nä men en uppdatering kanske?

Vi lånar lite bilder från kusinen som hade stort ettårkalas i helgen! Säger som alla gör, gu va tiden går fort! Idag har vi ÄNTLIGEN fått info om inskolningstider till dagis. Skönt. Jag är ju i full fart med att "boa" här hemma nu måste ju ha saker o ting fixat. De sista vi ska fixa är bilstol till lillknodden som kommer. Det inköps i helgen.

Hänt sen sist, jag har fått bekräftat efter två besök på vårdcentralen att de faktiskt var bihålehinflammation jag hade, som jag sa redan på första besöket. Menmen... Folke har även fått besöka bvc idag. Hade trott att han skulle ligga över 10 kg strecket nu men icke! Han vägde hela 9450gram och hade växt som tusan på lägnden. 77,5 stolta cm. Martin var hemma från jobbet igår. Han hade feber två nätter i rad. Idag gick han trots att han mådde blä. Han ska även jobba över imorn. Så den lille kraken går och lägger sig vid halv ett inatt och går upp vid sex imorn igen och börjar jobba. Folke håller på att få två stora tänder och har lite feber och är allmänt gnällig. Annars mår vi bra!
Ang. graviditeten så mår jag skapligt. Alltså jag har alla åkommor man kan få nästan vid en graviditet (bihålinflammation tex) men nu är jag till skillnad mot innan jul, vid gott mod som man säger. Det är ju trots allt MAX 11 veckor kvar tills nästa lilla kommer. Och vi som inte har nått bra tjejnamn...bara bra killnamn.
Kändes jätte konstigt när bvc-sköterskan frågade om jag  ville ta folkes 18 månaders kontroll i samband med hans syskons första bvc kontroll. Det liksom gick upp för mig att han faktiskt ska få ett syskon snart. Och att jag ska FÖDA snart igen. Hur läskigt är inte det. Det gör ju så förbannat ont tyvärr.

Men nu ska vi fokusera på Folkes inskolning till att börja med. Har redan  kirrat en ordentlig barnvakt till Folke när jag ska på föräldrarmöte första gången. (KÄNNS KONSTIGT!!!) Nu ska jag gå på föräldrar möte...hur vuxet är inte det?! Ussan bus ska natta lillfolkis då.

Annars då, vi ska till unga föräldrar imorgon. Matlagning..de som också är bra är att allt är gratis. Även maten och fikat liksom. Skönt att de finns sånna ställen som är till för alla liksom.

Nu ska jag återgå till tvn.



Kommentarer
Postat av: Matilda

Mysigt med ett till syskon!

2011-01-27 @ 22:53:22
URL: http://mmmatilda.blogspot.com
Postat av: Bättan Bäst

Om det blir en tjej kan hon heta Bättan. Eller Doris. Eller Dagny? Eller Sussie.

2011-01-28 @ 16:49:13
URL: http://klyv.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nu har Ella gått om Folkis i både längd och vikt. Var på BVC idag och hon vägde 10120 g och var 78 cm lång :-). Drömde i natt att ni bestämt att erat andra barn (som var en kille) skulle heta Adelman :-). Kanske nåt att fundera på ;-).

2011-01-28 @ 21:29:39
Postat av: Kristin

Hej.. Vilken sötingbebis ni har!

Jag vet inte hur jag har hamnat på din blogg men den var trevlig att tittaåläsa i! :)

Lycka till med bäbis2!

/Kristin

2011-02-01 @ 11:56:08
URL: http://kristianblomelius.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0