Mage











Lördag.

Började med mjukischill. Eller ja, ok, jag drömmer sjukt mycket konstiga drömmar. Ska jag vara ärlig så började dagen med att jag väckte med själv, och Martin, genom att stor-tjuta. Kunde inte sluta fast jag vaknade. Nu förstår jag hur Folke känner när han drömmer konstiga drömmar. Vi var JÄTTE trötta men bestämde oss för att trotsa äckel-vädret och rasta lilleman lite. Jag trotsade även vad läkaren på förlossningen sagt och gick nästan en km idag. Sen fick jag värkar endå, men inte så farliga. För er som inte vet fick jag ju åka in lite halvsnabbt till förlossningen i måndags. Skämdes som fan när värkarna bara slutade när jag väl kom upp. Dock var det nått med vita blodkroppar och så fick jag med mig tabletter som stoppar värkarna om de skulle komma igen. Måste däremot ta det jävigt lugnt nu. Försökte förklara att de var svårt att ta de lugnt med en springade 15 månaders hemma som dessutom ska skolas in i två veckor nu snart. Ångest. Dessutom ligger allt ansvar på mig med inskolningen eftersom Martin antingen är på jobbet eller behöver sova den tiden de pågår. Vilket känns jobbigt eftersom jag har separationsångest nu som fan. Den här veckan som kommer är sista veckan jag är hemma med Folke på heltid :(

Nu ska vi nog sova lite. Imorngon kommer Folkes mormor och rövar med honom hem, så jag och martin får lite välbehövlig vila.

P.s som ni ser har Folkis börjat gå i skor utomhus nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0