första veckan...




Nu har första veckan gått som storfamilj, och tvåbarnsmamma. Det har hitills gått väldigt bra faktiskt. Återhämtningen efter förlossningen har gått över förväntan, och jag får hela tiden påminna min ömgivning om att det faktist bara gått en vecka sen jag födde barn och jag är liite trött efter nattammning och sånt. På tal om ammningen, det går mycket bättre än de gjorde med Folke, och jag sa innan vi fick Botvid att jag ville allafall amma minst ett halvår den här gången (amma fyra månader med Folke). Men jag har märkt att jag glömt bort hur jobbigt det faktiskt är. Man blir sjukt låst.. så, jag kommer troligtvis inte orka längre än jag gjorde med Folke. Idag var jag dessutom ensam med barnen hela morgonen och förmiddagen, Martin var och jobbade lite. Det gick över förväntan! Folke är helt kär i sin lillebror och pussar honom och kramar honom hela tiden och blir vansinnig om han inte får pussa för hårt haha. Botvid "pussar" tillbaka genom att suga på Folkes kind som att det vore tutten haha! Sjukt sött! Som ni förstår blir de förmodligen inte lika bra uppdatering nu. Men jag ska göra mitt bästa!

Har ni några nya frågor nu, efter förlossning och allt så är de bara att komma med dom så ska jag svara så gott jag kan!






Kommentarer
Postat av: amanda

vad sött! han ser ut att ha fått din näsa :) hur bestämde ni namnen? är det släktnamn, eller bara namn ni tyckte var fina eller har de någon annan betydelse? vad häftigt att en av mina barndomsvänner nu är tvåbarnsmamma...! (ps i natt blir jag "moster", mattias syster föder antagligen i natt! spännande!!!)

2011-04-17 @ 00:47:01
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: Bättan bäst

Åååååhh!! Världens sötaste familj!!!

2011-04-17 @ 10:53:39
URL: http://Klyva.blogspot.com
Postat av: Nettan

Jag blir alldeles tårögd! Hoppas allt fortsätter gå som smort nu - ni är så gulliga! Kram!

2011-04-21 @ 20:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0