urk...

idag efter maten, innan Martin skulle åka till jobbet blev dagen helt plötsligt värdens sämsta skit dag. Jag skulle trixa med fFolkes säng och sänka ner den eftersom han legat och dragit sig upp i sängkanten på mornarna, och better safe than sorry lixom, så jag gjordet i tid. Samtidigt som Martin började få rejält bråttom till jobbet var Folke mega jätte ledssen efter maten. Jag tapparsänghelvetesjävla botten på tån och får så fruktansvärt ont att jag mår illa. På det följer några obligatoriska skrik (för er som känner mej, jag är ju inte direkt känd för att va den kontrollerand typen) vilket gör Folke jätte rädd och ledssen. Panik uppstår lite lätt och jag blir tjutig för att Martin ska åka och jag inte vill det, och Folke bara illskriker... Jag skickar iväg martin och dom två resterande timmarna följer med galltjut från Folke. Han är sjukt rapig av brukmatsskiten och mår jätte dåligt. jag vet ärligt tarlat inte vad vi ska göra alltså. Mitt BVC är kasst och vi får inga konkreta råd hur vi ska gå tillväga..och han bara spyr och spyr och spyr.

Ärligt tarlat, jag tar emot vilka råd som helst? Va ska vi göra? är det bara och ställa sig och laga eget kött som gäller? Eftersom han verkar klara av vår rotfruktspure som vi gör själva...känner mej helt hopplös, varför kan vi inte bara få ett jävla allrgitest eller nått?!

Kommentarer
Postat av: KARRO

Nu måste du testa att köra komjölksfri kost på Folke. Jag har köpt både Sempers mjölkfria välling (risvälling) och gröten heter Sinlac och den köpte jag på Ica (den är jättegod) och alla burkmaträtter för barn på 4-5 är mjölkfria också (kolla för säkerhets skull men det sa min dietist). Du behöver ju inte köpa barnmat för 6-månaders bara för att han är 6 månader när du testar mjölkfritt.

Och kan du inte byta BVC, Valdemarsvik ligger en bit bort men de är jättetrevliga och bra.

Lycka till och hör av dig om du vill ha mer råd, kram Karolin

2010-05-13 @ 20:20:25
URL: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/
Postat av: Felicia

Tänker på dig vännen, hoppas att allt löser sig! :)

2010-05-17 @ 10:07:31
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: Jeanette Petersson

Usch va trist att han fått matallergi, fisk var precis så Tommie reagerade på som liten och han har aldrig klarat av fisk någonsin efter det.

Blodprov som säkerställer att han har allergi borde ni få, ett pricktest ger inte mycket för man kan va överkänslig mot ämnen som man faktiskt inte är allergisk emot så det är bara den hårda vägen som gäller och prova, skriv upp reaktioner datum, vad han ätit och vad som hänt som ont i magen, spytt osv...nässelutslag kan de få - fick Tommie av fisk.

Mjölkfritt = kanonbra förslag! Bella hade proteinallergi och klarade inte komjölk, soyaersättningar och så vidare...



Kram & lycka till

2010-06-01 @ 18:26:01
URL: http://www.dajalas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0