Äntligen ledig!

Haha. Ni som jobbar massor(typ syster) måste tycka att jag är pinsam som är helt slut efter jobb tre dagar i rad. DOCK en STOR skillnad att komma hem från jobbet nu (även innan man åker också) är att en "skift" inte är slut än. Då ska man mata, byta, bada, natta...osv. I helgen hade Martin Folkis, men för att få några extra minuters sömn tog jag med hononm upp innan jag åkte till jobbet. Sen när jag kom hem var Martin tvungen att plugga så det känns som vi inte träffats på hur läge som helst. Igår var stackarn i skolan först på morgonen/förmiddagen för att sen åka till jobbet och jobba eftermiddagsskift. Härligt. Jag jobbade 8.30-16.00. Helt ok. Under tiden hade moster hand om Folke själv för första gången. Det gick jätte bra med undantag för en liten fallolycka ;) (Bulan syntes knappt)

Idag har jag vart effektiv! När martin åkte la jag mig på soffan och (effektivt!) sov i typ två timmar. Innan dess hade jag hunnit förbereda lite, gjorde nämligen tre formar rotfruktsgratäng sen. Tänk va många lådor och pengar man sparar in där! Nu har Folke sovit ett tag. Vi kvälls duschade lite och sen blev han duktigt trött. Skönt för honom:) Imorgon står lite piffning (städning, men det låter roligare så där) av hemmet på schemat. Tänker även ta en lång promenad, oavsett väder.

Kanske kan få med Martin på promenad på förmiddagen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0