Morgondagen

Imorgon startar dagen med Babymassage i Östra husby, vidare till bvc där Folke ska få sitt första vaccin. Jag kommer få ont i mamma-hjärtat när han tar sprutan :S Några av sakerna jag ska fråga är; Värför kräks han så mycket? Hur ska vi göra när han vägrar att sova om vi inte håller honom i handen, hur länge ska man låta honom gråta? Och, när ska vi börja med smakportioner, eftersom det verkar som han vill ha mer mat...

Det var det, nu ska jag sova så gott jag kan. Tack för dom fina kommentarerna :) Det värmer !


Kommentarer
Postat av: Felicia

Tack för den utläggningen vännen, det är sånt man behöver veta, var lär man sig det annars liksom..? Hoppas det går bra på BVC! Låter mysigt det där med babymassage också tycker jag. Om du är inne i stan någon dag kan du ju höra av dig, jag är alltid öppen för fika och snack(även om jag inte är så bra på bebisprat;P), arbetslös som jag är:)

2010-01-26 @ 09:28:49
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: Karro

Jag har Svea i sängen brevid mig men har liksom gjort en egen säng i sängen. Bullat upp med täcken och kudde så att jag inte ska kunna rulla på henne, funkar bra (men jag ammar ju inte).

Du kan ju snart börja med smakportioner, de ska ju vara 4 månader säger de men jag har haft in mosad banan i Sveas mun bara för att hon ska få känna att det finns annat i livet än "bara" bröstmjölk, en sjuksköterska på sjukhuset sa att det absolut inte är farligt. Men man ska väl vänta tills fyra månader då de är lite mer "medvetna".

Kan han inte hålla sin nalle i handen i stället? Det skulle jag prova.

Kram från Karolin

2010-01-28 @ 12:27:21
URL: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0