vägen mot att hitta tillbaka till min nya gamla stil

Vem var det som sa att man inte kan färga håret rosa, sminka sig varje dag, och måla naglarna när man är mamma?

Det är ingen som faktiskt sagt det. Det är mina hjärnspöken som talar. Men med facit i hand så...är det inte så konstigt att jag har tappat bort mig själv. Innan jag fick barn och innan jag var gravid var jag övertygad om att jag inte skulle glömma bort mig själv och fortsätta ha min kansiga stil med färg och form. Jag skulle inte bli nån morsa som hade en decimeter utväxt orakade ben, och buskiga ögonbryn. Men när jag blev gravid med Folke märkte jag att man faktist blev begränsad. Allafall om man är en praktiskt person som jag ju faktiskt alltid vart. (Det faktum att jag köpte mina första högklackar när jag var 21, som jag aldrig använt dessutom) Är ju ett tecken på att jag inte går i heels, inte ens när jag ska ut. Kladdar jag på mig rött läppstift ser jag mer ut som en transa en en snygg ung tjej, pga mina stora läppar som är omålbara.
Så, jag var gravid i 9 nästan 10 månader med Folke vilket följde med mamma byxor, trötthet och buskiga ögonbryn. Och de blev ju inte bättre när de lilla knyttet var fött.
Dagarna var helt uppochner och vi var totalförvirrade. Skulle vi  iväg nånstans tog det oss över två timmar att komma iväg. Plus att man vägde några kg extra och inte kom i sina vanliga kläder på en sådär 2-3 månader.
Pengar var ju inte och tala om heller. Man skämdes om man köpte ett "eget" shampoo som inte alla i familjen kunde använda och luktade spyor och svett i flera månader.

När jag väl började hitta tillbaka till mig själv min vanliga vikt, och dessutom var lite solbränd, så fick jag ett plus på stickan. JAPP! VI var såklart jätte glada, men jag var återigen på mammabyxor stadiet och brutalt stora bh-ar. Så en dag bestämmde jag mig för att nu jävlar. Jag visst, jag är begräsad när det gäller kläder och så, speciellt nu på vintern, men jag ringde hit min kära hårfärgare lisa, blonderade håret, målade naglarna och har köppt lite nya kläder för pengar jag inte har. (själklart på rea!) Jag har bestämt mig för att åtminstonde några gånger i månaden måla ögonen med knasiga färger som jag gjorde förr och försöka hålla efter ögonbrynens form lite bättre. Jag kanske går runt i mjukisar hela dagarna men jag kan fan anstränga mig och slänga på lite mascara när jag går till ica. (även om den blir utsmetad i snöstormen, det är ju tanken som räknas)

Så nu ska jag göra nått åt min kaffe - andedräkt och va en lite snyggare mamma, och flickvän sen när Martin kommer hem. Hoppas jag kan inspirera fler ;)

Kommentarer
Postat av: Boussa

Fan va bra du är älskade vän, jag är otroligt glad och stolt att få ha dig som bästa vän, du kommer nog vara min livsglädje och insperation föralltid! du är BÄST!



nu är jag precis hemkommen från 4de föreställningen i valdermarsvik och ja förstår och vet att du inte har möjlighet att krångla dig ner för att titta! men vi ska nog förmodligen sätta upp den kanske en gång i norrköping på arbis bara en föreställning då kan du ju komma kanske!



Är helt jävla slut i kroppen efter showen känns det som om man sprungit ett maraton! och så ska man sitta och köra hem till norrköping efter det kl 11 på kvällen lixom! SUCK,. Idag slutade jag skolan, så om du inte har allt för mycket julbestyr i veckan som kommer jag defenitivt och hälsar på! glögg mys klappa mage leka folke och prata:)



Pösssidig:) /vän

2010-12-18 @ 00:00:06
Postat av: Matillda

Det var länge sen! Grattis till graviditeten och vilket bra inlägg :) Lycka till med allt nu och ha det så bra, du är söt i buskiga bryn och mammabyxor också btw!

2011-01-06 @ 21:05:12
URL: http://aname.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0