Back to bloggen!

Hej där läsare!
Nu är jag tillbaka på blogga. Efter mycket strul fixade vi tillslut återigen trådlöst...bara att hänga ut rautern med andra ord! Det fick bli den lösningen, annars tror jag att Martin hade fått magsår eller nått liknade. Men det är ju så när man dealar med telia...

...hursomhelst så har Martin börjat på sitt "sommarjobb" nu. Fast han fick en visstidsanställning till sista agusti så han kan söka andra jobb under tiden vilket är bra! Det negativa är att jag sitter fast fyra dagar i veckan härute utan bil. Jag har förvissa skaffat (med stor rädsla) ett busskort. Jag vet inte hur man gör när man åker buss lägre. Han jobbar ständig eftermiddag 14.00 - 23.20 i Söderköping måndag till torsdag. Vilket gör att vi får långhelg och det är ju bra. Nått som inte är lika kul är att jag ska jobba när han är ledig. Fast det är ju bra på sitt sätt eftersom vi får in lite mer pengar så att man kan lägga undan plus att jag kan dryga ut mammaledigheten lite :)

Idag har jag rensat blan barnkläder. Märkte att jag lagt undan allt hullerombuller och inte sorterat ut sånt med fläckar och hål. Så nu är allt sorterat i storleksordning. Hur bra som helts. Förådet är mitt lilla projelt nu när jag är hemma. Vi har märkt att vi har alldeles för mycket skit som bara ligger. OCH man mår sjukt bra av att rensa lite! Jag tänkte ju att jag skulle va lite duktig och inte be Martin om hjälp med allt och gick ut i förrådet och plockade fram tre kartonger (Iförd mina gummistövlar, dom var ju lättast att få på sig lat som jag är) Glad i hågen ska jag gå in igen släpandes på en alldels för tung kartong för mig och på nått sätt snubblar och slår i knät i cement trappen i entren. Bra jobbat idiot liksom. Så jag fick ropa på martin allafall, och halta in med mitt skrapsår och knävärk.

Nu har jag kollat på vardagsfavorit serien Seinfelt och druckit te. Det som återstår nu är slösurfande! Yippeiiiii

Har, snäll som jag är, lånat ut mitt nya läppsyl till Martin (ja, han är lite gay) så att jag får gå runt här på landet med läppglas som om det inte vore nått. Aldrig fel med lite vardagslyx. På tal om det kom nya (och sista) nr av min Mama-prenumeration idag, tack igen Eva!



Såhär söt var mr dahlberg när han sommnade i vagnen förut. (iklädd min gamla p&p overol och solhatt, vi MÅSTE köpa en ny vindoverol till honom.) Den här är lite för rosa, trots att jag tycker att han är fin i rosa :P

Kommentarer
Postat av: amanda

kul att du är tillbaka på bloggen igen! har saknat dig!

2010-04-15 @ 20:35:52
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: Felicia

Skönt att läsa att ni lever och mår bra:)

2010-04-15 @ 21:40:12
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: amanda

yes tiomila it is! fan vad skoj!!! :) ja precis, min första var femdagars 89 tror jag ;)

2010-04-15 @ 21:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0