en anledning att stanna inne

Äntligen en anledning till att stanna innomhus. Utan att få dåligt samvete. Äntligen kan man göra sådanna saker som att tvätta och sprita alla sminkpenslar och rensa i garderoben. Jag ringde min far. Han renasade bland våra gamla dockor. Han frågade om han skulle hämta mig, jag sa, straxt.. ville bara njuta lite av att sitta med morgonfrisyr och dricka kaffe och plocka med kläderna jag tvättade igår. Det var en pers. Sjukt jobbigt att gå uppochnedför backen till tvättstugan. men det måste ju göras. Jag har fortfarande kvar hälften av den flottiga kladdkaka/chokladkakan med polkagris jag gjorde häromdagen. Jag gjorde nämligen en sak som är väldigt olik mig. Jag hittade ett recept i senaste ELLE och bestämde mig för att görat. Synd att dom hade missat att skriva in hälften av receptet så att jag var tvungen att gissa mig till hur jag skulle göra. Typiskt. Bara för att jag inte kan baka. Jag är sjukskriven till den 9de augusti. Men jag har bara kontrakt till den 23dje. Så det blev inte mycket jobb för mig i sommar. Jag har fått som ordination att vila och utöva sjukgymnastik. Barnmorskan tycket att jag visste bättre än sjukgymnasterna så jag f¨år helt enkelt ordinera min gymnastik själv. Jag var snabb att genast lämmna över uppdraget att göra ett träningsschema till min träningsgalne mor. Jag tror hon blev väldigt glad. Snart ska jag pumpa lite med mina trekilos vikter jag har härhemma. Plus några bäckenlyft. Jag har dessutom...tror jag kommit på vad jag vill gå för utbildning efter att jag satt ungen på dagis. http://www.valla.fhsk.se/index.php?sida=3230 En fritidsledareutbildning med inriktning på hälsa/idrott. Jag har tidigare varit väldigt skeptisk mot folkhögskolor men den här verkar faktist väldigt seriös. Men ni som känner mig rätt vet väll att jag kommer ändra mig tusen gånger.
Här kommer lite bilder från veckan dessutom.







Vi passade på att nörda lite och var ute i skogen och kokade soppa och nudlar på stormkök. Dessutom fick jag lite av min ordinerade dagskondition:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0