navelludd

jag är gravid. det vet antagligen dem flesta (typ fem besökarna) som kontenuerligt läser min blogg. jag tänkte levevrera lite rolig, förhoppningsvis, fakta om graviditeten  som den ser ut nu.
Jag har gått upp runt 7 kg sedan invägningen (förmodligen nått kilo till sen jag var ho BM senast), jag är i vecka 32 + 5 dagar alltså är jag inne i vecka 33 nu. Jag har svårt för att sitta/ligga/stå/sova dels för att bääbisen har typ konstant hicka och dels för att han/hon sparkar hela tiden. Jag har foglossning och är sjukskriven ( foglossningn betyder att skelettet mjukas upp och man får ont i bäcken och höfter. Magen sitter väldigt långt ner och därmed har jag konstant ont i ryggen eftersom det blir så tungt. På mornarna (runt 5 snåret) vaknar jag av att bäbben busar i magen, då brukar jag titta på den för nu syns det jätte tydligt när det kommer upp en fot eller ett ben..Jag är livrädd förförlossningen, dels för smärtan och dels för att spricka och för sprutor, men mest för att bäbisen ska må dåligt om det drar ut på tiden. Jag har fått diverse gravid-besvär som hemmoröjder,halsbränna, njursten/grus osv. Men det är skog att vara gravid också. förutom allt det där.
Såhär fin var jag efter att barnmorskan gjorde ett blodprov som gick lite snett.


Bilden är tagen för typ tre veckor sen så jag är lite tjockare nu.

Kommentarer
Postat av: Matillda

Inte så långt kvar nu va? :)

2009-08-22 @ 14:09:59
URL: http://enterthemworld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0