Vad jobbar du med då?

Korpen barngymnastik


Vad jobbar du med då/ vad gör du nuförtiden?
Frågan kommer alltförofta.
Va fan ska man svara? Arbetslös? nä, de är ja ju inte så det brukar låta ungfär såhär;
- Jag är instruktör, (Orkar inte rabbla upp de sjuttitusen andra jobben, som: Demostratör,servitris,receptionist osv..)
- Jaha va spännande! Var då nånstans?
- På badhuset.
- Jaha, siminstruktör alltså?
- Nä...Dans, vattengymnastik (btw,varför tror alla att man är i vattnet när man är vattengymnastikledare?hur fan har dom då tänkt sej att rörelserna syns?!) styrketräning, barndans, barngymnasik (bilden), och tonnårsdans (vafan?)


Aja skitsamma hur dialogen fortsätter den är jobbig och krävande. Skulle vara lättare att säga en titel som tex, bonde eller socialarbetare. Hursomhelst, jag var på studentskiva hos min barndomsvän lollo. Lollos släkt känner inte mej så situationen tedde sej en aning ansträngande, skit i det nu poängen och slutsatsen ja ville dra av det här var att folk definierar en efter vilket jobb man har. Man är det man jobbar med. Skitsnack. Inte fan är lisa tex en telefonist. Bara det att hon faktist just råkade jobba med det just en gång. FÖRSTÅR ni vad jag menar? det här med vilket jobb man har ger extrema förutfattade meningar. det är så tråkigt att det är på de viset.

skit


Kommentarer
Postat av: Bättan

Jag är jättenervös.. håller på att buda fortfarande...

2008-06-11 @ 11:02:52
URL: http://knoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0