fingerhelvete

en gubbe på hela människan har klämt mitt finger på höger handen nått brutalt. mamma körde mej till akuten. mamma har oxå klämt fingert för inte så länge sen och tänkkte nu jävlar ska vi kolla så det inte är nått brutet. det var det iinte. som tur var. ni f¨år ha överseende med eventuella felskrivningar har lixom inte så bra fingersättning  med väsnter handen. jag har inte haft internet på en vecka däfr´förhar inte hänt nått här. vi har flyttat, vi har köppt en soffa  för tiotusenfemhundra den är skön, anledningen att jag inte skriver tiotusenfemghundra med siffror är för att jag äräligt talat är lite osäker på hur pass många siffror mean ska hha med. ni får gärna tycka att ja är en idiot men jag har nått som kallas dyskalkyli. det är en slagsa mattesjukdom. typ jag har svårt att uppskatta hur mycket pengar det handlar om när det går över tiotusem. jag typker ioförsej att det är svårare att r'kna ut vad 12 plus 5 är. då måste jag känra vänner räkna på fingrarna. men jag kan äandra skaer. tex ; jag klarade körkorts provet på första dförsöket och uppköringen på första försöket . det tycker jag är bra gjort. jag ska till scottland på fredag. det här med fingret kom därför sjukt olägligt. nu har jag typ nån slags silikonplåster och en "strumpa" på fingret. det är svårare än man tror att torka sej i röver med vänster hand. soffan vi köpte gjorde ett litet hål i vår ekonomi. jag skulle fått lön idag vet ej vad som händt med den. jag och martin hade ungifär 250 kr kvar och skapligt med mat i kylskåpet. vi har inte 250 kr kvar längre. därför dom tog dom på akuten. baj.s

ni som förstår nått av det här är bra. jag är trött av choket och har glömt bort hur man stavar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0